Påminnelse om sopnedkast och dörren till innergården

Hej,
 
Vi har tyvärr haft problem med stopp i sopnedkastet, så vi vill påminna om att endast vanliga hushållssopor får slängas där.

När vår förvaltare kan härleda vem som orsakat stoppet får den personen stå för kostnaden, vilket redan har skett i några fall. Om det inte går att fastställa vem som är ansvarig blir det däremot en utgift för föreningen - pengar vi hellre lägger på sådant som kommer alla boende till nytta.
Det finns återvinningsstationer både på Åsögatan, strax bortanför Stalands, samt på Renstiernas gata, i höjd med Nytorget.

Vi vill även passa på att påminna om att hålla dörren till innergården stängd. Ser ni att dörren står öppen - stäng den. Att lämna den öppen leder både till onödiga uppvärmningskostnader och ökar risken för att obehöriga tar sig in i huset.

Vi hoppas därför att alla hjälps åt så att vi kan använda föreningens resurser till sådant som förbättrar trivseln i huset.

Tack för att ni hjälper till att hålla huset i gott skick!
 
Med vänlig hälsning,
Styrelsen