Felanmälan/förvaltning

Information om hur du rapporterar fel i fastigheten.


Rapportering av fel i fastigheten

Vänligen kontakta föreningen direkt om ni upptäcker fel i fastigheten. 

Medlemmar ska inte på egen hand ringa, maila eller rapportera fel och begära  reparationer. Om en medlem ändå gör det, kommer kostnaderna att vidarefaktureras till den medlemmen nästkommande månad. Undantag gäller endast akuta ärenden, som vattenläckor eller om något fastnat i hissen.

Varför är detta viktigt?

Flera fall har rapporterats genom felaktiga kanaler, vilket lett till onödiga kostnader och dubbelarbete. Vår fastighetsskötare Nabo hanterar endast specifika tjänster som namnbyte på dörrar och byte av ljuskällor. Andra tjänster som städning och underhåll av tvättmaskiner hanteras genom separata avtal för att säkerställa effektivitet och kostnadskontroll.

Kontakt för felanmälan

Rapportera problem snabbt och enkelt via e-post: bonden13@gmail.com

Vi påminner om att medlemmar inte har rätt att beställa tjänster i föreningens namn utan föregående godkännande. Detta har kommunicerats tidigare och syftar till att undvika oväntade fakturor.

Med vänlig hälsning,
Styrelsen